Formidlingsforhold

VILKÅR FOR FORMIDLING

SELSKAPSSTRUKTUR

Tilbudet av løsøre på nettstedet tilbys ikke av eieren av nettstedet, men av selgeren. Kjøp av løsøre skjer derfor i henhold til en avtale mellom kjøper og selger. Nettstedeieren er således ikke part i kjøpsavtalen. De generelle vilkårene som gjelder mellom selger og kjøper er inkludert i dette dokumentet til orientering. Vennligst merk at disse vilkårene gjelder kun mellom kjøper og selger, og kan derfor ikke gjøres gjeldende overfor nettstedets eier.

Dersom selger er etablert i et EU-land, Norge, Liechtenstein eller Island, gjelder bestemmelsene i EUs regelverk om fjernsalg. Dette regelverket gir blant annet følgende rettigheter og garantier:

  • Selger skal gi kjøper tydelig og skriftlig informasjon om skatter, betaling, levering og gjennomføring av avtalen.

  • Kjøper skal motta bestillingen innen 30 dager, med mindre annet er avtalt med selger. Dersom den aktuelle varen ikke er tilgjengelig, plikter selger å informere kjøper om dette. Eventuelle innbetalinger skal refunderes innen 30 dager, med mindre selger leverer en tilsvarende vare.

  • Kjøper har angrerett, som innebærer at kjøpet kan annulleres innen minst 14 dager uten at kjøper behøver å oppgi noen grunn. Eventuelle fraktkostnader påløper kjøper. Innbetalinger og eventuelle forskuddsbetalinger skal refunderes innen tretti dager.

ARTIKKEL 1 – DEFINISJONER

I disse vilkårene for formidling skal følgende begreper forstås slik:

Nettsted: plattform tilgjengeliggjort via www.novalu.no, inkludert alle tilhørende underdomener.

Nettstedeier: The Happiness Group, etablert på Sint Annastraat 78, Nederland, og registrert i det nederlandske handelsregisteret (Kamer van Koophandel) med organisasjonsnummer 78669960.

Kjøper: den personen som foretar et kjøp via ovennevnte nettsted.

Selger: virksomhet som, enten som produsent eller forhandler, selger løsøre til kjøper.



ARTIKKEL 2 – KJØPERS RETTIGHETER

Dersom selger er etablert i et EU-land, Norge, Liechtenstein eller Island, gjelder EUs regelverk om fjernsalg. Dette regelverket gir blant annet følgende rettigheter og garantier:

  • Selger skal gi kjøper tydelig og skriftlig informasjon om skatter, betaling, levering og gjennomføring av avtalen.

  • Kjøper skal motta bestillingen innen 30 dager, med mindre annet er avtalt med selger. Dersom den aktuelle varen ikke er tilgjengelig (eller ikke lenger er tilgjengelig), plikter selger å informere kjøper om dette. Eventuelle innbetalinger skal refunderes innen 30 dager, med mindre selger leverer en tilsvarende vare.

  • Kjøper har angrerett, som innebærer at kjøpet kan annulleres innen minst 14 dager uten at kjøper må oppgi noen grunn. Eventuelle fraktkostnader bæres av kjøper. Innbetalinger og eventuelle forskuddsbetalinger skal refunderes innen tretti dager.



ARTIKKEL 3 – FORMIDLINGSTJENESTENS KARAKTER

Tilbudet av løsøre på nettstedet tilbys ikke av nettstedets eier, men av selger. Kjøp av løsøre skjer derfor i henhold til en avtale mellom kjøper og selger. Nettstedeier er dermed ikke part i denne kjøpsavtalen.

Via nettstedet kan bestemte varer kjøpes fra selger, som kan være etablert enten innenfor eller utenfor EU.

Tjenesten som tilbys av nettstedets eier, er en formidlingstjeneste levert til selger. Når en vare bestilles via nettstedet, er nettstedets eier autorisert til å opptre som selgers mellommann, og til å bestille den aktuelle varen fra selger i kjøpers navn og på vegne av kjøper.

Dersom faktisk selger er etablert utenfor EU, og varen dermed må importeres, vil import skje i kjøpers navn. Eventuelle tilleggskostnader, som importmerverdiavgift (mva) og tollbehandlingskostnader, skal dekkes av kjøper.



ARTIKKEL 4 – BETALING

Betalingen for den kjøpte varen behandles via nettstedets eier. Nettstedeier er også ansvarlig for overføringen av betalingen til den faktiske selgeren.

Prisene som vises på nettstedet, kan avvike fra beløpene som nettstedets eier videreformidler til den faktiske selgeren. Differansen mellom det beløpet kjøper betaler og det beløpet som overføres til selger, utgjør godtgjørelsen for formidlingstjenesten som nettstedets eier yter til selger.



ARTIKKEL 5 – KLAGEBEHANDLING

Dersom kjøper er misfornøyd med måten formidlingsavtalen er gjennomført på, kan dette meddeles til nettstedets eier via kontaktinformasjonen angitt på nettstedet. Alle henvendelser fra kjøper vil bli behandlet av nettstedets eier med stor omhu og så raskt som mulig. Nettstedeier vil gi kjøper et begrunnet svar senest 14 dager etter mottak av henvendelsen.

Dersom kjøper ikke er fornøyd med behandlingen i henhold til første ledd i denne artikkelen, kan vedkommende henvende seg til klageorganet via den europeiske ODR-plattformen (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

GENERELLE VILKÅR OG BETINGELSER

INNHOLDSFORTEGNELSE:

  • Artikkel 1 – Definisjoner

  • Artikkel 2 – Selgers identitet

  • Artikkel 3 – Anvendelsesområde

  • Artikkel 4 – Tilbudet

  • Artikkel 5 – Avtalen

  • Artikkel 6 – Angrerett

  • Artikkel 7 – Kostnader ved bruk av angrerett

  • Artikkel 8 – Unntak fra angrerett

  • Artikkel 9 – Prisen

  • Artikkel 10 – Samsvar og garanti

  • Artikkel 11 – Levering og oppfyllelse

  • Artikkel 12 – Løpende avtaler: varighet, oppsigelse og forlengelse

  • Artikkel 13 – Betaling

  • Artikkel 14 – Klagebehandling

  • Artikkel 15 – Tvister

  • Artikkel 16 – Tillegg eller avvikende vilkår


ARTIKKEL 1 – DEFINISJONER

I disse vilkårene skal følgende begreper forstås slik:

Tilleggsavtale: en avtale der kjøper erverver varer, digitalt innhold og/eller tjenester i forbindelse med en fjernsalgskontrakt, og hvor disse varene, det digitale innholdet og/eller tjenestene leveres av selger eller en tredjepart på grunnlag av en avtale mellom tredjeparten og selger.

Angrefrist: den perioden kjøper har rett til å benytte seg av angreretten.

Kjøper: en fysisk person som ikke handler som ledd i næringsvirksomhet, og som inngår avtale med selger.

Dag: kalenderdag.

Digitalt innhold: data som produseres og leveres i digital form.

Løpende avtale: en avtale som gjelder en serie av varer og/eller tjenester der leverings- og/eller kjøpsplikten er fordelt over tid.

Varig medium: ethvert hjelpemiddel som gjør det mulig for kjøper eller nettstedets eier å lagre informasjon som er personlig rettet til dem, på en måte som tillater fremtidig referanse i samsvar med formålet med informasjonen, og som muliggjør uendret gjengivelse av den lagrede informasjonen, herunder e-post.

Angrerett: kjøpers rett til å trekke seg fra fjernsalgskontrakten innen utløpet av angrefristen.

Standard angrerettskjema: angrerettskjema gjort tilgjengelig for kjøper av nettstedets eier, og som kan fylles ut av kjøper dersom vedkommende ønsker å benytte seg av angreretten.

Nettstedeier: den fysiske eller juridiske personen som opptrer som mellommann på vegne av selger, og som tilbyr varer og/eller (tilgang til) digitalt innhold og/eller tjenester til kjøpere via fjernsalg.

Fjernsalgskontrakt: en avtale inngått som del av et system for fjernsalg av varer og/eller tjenester organisert av nettstedets eier, der det utelukkende benyttes én eller flere former for fjernkommunikasjon med kjøper – frem til og med inngåelsen av avtalen.

Teknikk for fjernkommunikasjon: et middel som kan benyttes til å inngå en fjernsalgskontrakt uten at kjøper og nettstedets eier og/eller selger er fysisk til stede i samme rom samtidig.

Generelle vilkår og betingelser: disse gjeldende generelle vilkårene for virksomheten.


 

ARTIKKEL 2 – SELGERS IDENTITET

Firmanavn: Taizhou Jiaojiang Xinqiluo Ecommerce Co., Ltd.
Forretningsadresse: 3F 301, Jvding International, Yijia Rd, Jiaojiang, Taizhou, Zhejiang, Kina.
Besøksadresse, dersom annen enn forretningsadresse: –
Telefonnummer og tidspunkt for tilgjengelighet: –
E-postadresse: 2870180420@qq.com
Registrert i nederlandsk foretaksregister (Kamer van Koophandel): –
MVA-nummer: –


ARTIKKEL 3 – ANVENDELSESOMRÅDE

Disse generelle vilkårene og betingelsene gjelder for ethvert tilbud fremsatt av selskapet, samt for enhver fjernsalgskontrakt og bestilling inngått mellom selger og kjøper.

Teksten til disse generelle vilkårene og betingelsene vil bli gjort tilgjengelig for kjøper før en fjernsalgskontrakt inngås. Dersom dette med rimelighet ikke er mulig, skal det før avtaleinngåelse opplyses om hvordan kjøper kan gjøre seg kjent med vilkårene via nettstedets eier, og at de vil bli sendt kostnadsfritt til kjøper på forespørsel og så snart som mulig.

Dersom fjernsalgskontrakten inngås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkårene og betingelsene – i motsetning til foregående avsnitt – gjøres tilgjengelig for kjøper elektronisk før avtaleinngåelsen på en måte som gjør det mulig for kjøper å lagre vilkårene på et varig medium. Dersom dette med rimelighet ikke er mulig, skal det før avtaleinngåelsen opplyses hvor vilkårene er tilgjengelige elektronisk, samt at de vil bli sendt kjøper elektronisk eller på annen måte uten kostnad ved forespørsel.

Dersom særskilte vilkår gjelder for bestemte varer eller tjenester i tillegg til disse generelle vilkårene, gjelder også andre og tredje avsnitt i denne artikkelen. Ved motstrid mellom vilkårene kan kjøper alltid påberope seg den bestemmelsen som er mest gunstig for ham eller henne.

Dersom én eller flere bestemmelser i disse generelle vilkårene skulle være ugyldige eller kjennes ugyldige helt eller delvis, skal de øvrige bestemmelsene fortsatt gjelde i sin helhet. Den aktuelle bestemmelsen skal i så fall, etter felles overenskomst, umiddelbart erstattes med en bestemmelse som i størst mulig grad ivaretar den opprinnelige intensjonen.

Forhold som ikke er uttrykkelig regulert i disse generelle vilkårene, skal vurderes i lys av formålet og innholdet i disse vilkårene.

Uklarheter knyttet til tolkningen eller innholdet i én eller flere bestemmelser i disse vilkårene skal tolkes i lys av øvrige bestemmelser i de generelle vilkårene og betingelsene.


ARTIKKEL 4 – TILBUDET

Dersom et tilbud har en begrenset gyldighetsperiode eller stilles under betingelser med suspensiv eller resolutiv virkning, eller andre forutsetninger, skal dette fremgå tydelig av tilbudet.

Nettstedeiers tilbud er uforpliktende. Nettstedeier forbeholder seg retten til å endre eller justere tilbudet til enhver tid.

Nettstedeiers tilbud inneholder alltid en fullstendig og nøyaktig beskrivelse av de tilbudte varene og/eller tjenestene. Beskrivelsen skal være tilstrekkelig detaljert til å gjøre det mulig for kjøper å foreta en velinformert vurdering av tilbudet. Dersom nettstedet benytter bilder som gir inntrykk av å vise den aktuelle varen, skal disse være en tro gjengivelse av de tilbudte varene og/eller tjenestene.

Åpenbare feil eller skrivefeil i tilbudet er ikke bindende for nettstedets eier.

Produktbilder skal være en tro gjengivelse av de tilbudte varene. Nettstedeier kan imidlertid ikke garantere at de viste fargene alltid vil tilsvare varenes faktiske farger nøyaktig.

Ethvert tilbud inneholder informasjon til kunden om rettigheter og forpliktelser som gjelder ved kjøp eller avtale, og som trer i kraft når tilbudet aksepteres. Dette omfatter særlig:

  • prisen inkludert merverdiavgift;

  • eventuelle fraktkostnader;

  • hvordan avtalen inngås, og hvilke handlinger som kreves;

  • om det tilkommer kostnader for fjernkommunikasjon, dersom bruken av kommunikasjonsmiddelet faktureres på annet grunnlag enn standard takst;

  • hvorvidt avtalen lagres etter inngåelse, og i så fall hvordan kjøper kan få tilgang til den;

  • minste varighet ved løpende avtaler (abonnementsforhold eller lignende);

  • anvendelse av angrerett;

  • betalingsmåte, levering og gjennomføring av avtalen.


ARTIKKEL 5 – AVTALEN

Avtalen anses som inngått på det tidspunkt kjøper aksepterer tilbudet og oppfyller de fastsatte betingelsene, med forbehold for bestemmelsene i fjerde ledd.

Dersom kjøper har akseptert tilbudet elektronisk, skal Nettstedeier umiddelbart bekrefte mottak av aksepten elektronisk. Så lenge denne bekreftelsen ikke er mottatt, kan kjøper heve avtalen.

Dersom avtalen inngås elektronisk, skal Nettstedeier iverksette hensiktsmessige tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre elektronisk overføring av data, og sørge for et trygt nettmiljø. Dersom kjøper kan betale elektronisk, skal Nettstedeier sørge for nødvendige sikkerhetstiltak.

Innenfor det som er tillatt etter gjeldende lovverk, kan Nettstedeier innhente informasjon om hvorvidt kjøper er i stand til å oppfylle sine betalingsforpliktelser, samt øvrige forhold som er relevante for en forsvarlig inngåelse av fjernsalgskontrakten. Dersom det på bakgrunn av slik undersøkelse foreligger saklig grunn til å ikke inngå avtalen, forbeholder Nettstedeier seg retten til å avslå en bestilling eller forespørsel, med begrunnelse, eller stille særlige vilkår for gjennomføringen.

Nettstedeier skal senest ved levering av varen, tjenesten eller det digitale innholdet gjøre følgende informasjon tilgjengelig for kjøper, enten skriftlig eller på en måte som gjør det mulig for kjøper å lagre den på et varig medium:


Nettstedeier skal senest ved levering gjøre følgende informasjon tilgjengelig for kjøper, enten skriftlig eller på en måte som gjør det mulig for kjøper å lagre den på et varig medium:

  • besøksadressen til Nettstedeiers virksomhet, hvor kjøper kan henvende seg med klager;

  • vilkårene for og fremgangsmåten ved bruk av angreretten, eller en tydelig opplysning dersom angreretten er utelukket;

  • informasjon om eventuell ettermarkedsservice og gjeldende garantier;

  • prisen for varen, tjenesten eller det digitale innholdet, inkludert merverdiavgift;

  • eventuelle leveringskostnader;

  • betalingsmåte, levering og gjennomføring av fjernsalgskontrakten;

  • betingelsene for oppsigelse av avtalen dersom denne har en varighet på mer enn ett år, eller er av ubestemt varighet;

  • angrerettskjema (modellskjema) dersom kjøper har angrerett.

Bestemmelsene i forrige avsnitt gjelder kun ved første levering dersom avtalen gjelder løpende leveranser (abonnementsforhold eller tilsvarende).


ARTIKKEL 6 – ANGRERETT

Ved levering av varer:

Ved kjøp av varer har kjøper rett til å heve avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 kalenderdager.

Angrefristen løper fra dagen etter at varen er mottatt av kjøper eller en på forhånd angitt og informert tredjepart som har fullmakt fra kjøper.

Dersom:

  • kjøper har bestilt flere varer i én og samme bestilling, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøper, eller en tredjepart utpekt av kjøper, har mottatt den siste varen.

Nettstedeier kan avslå bestillinger som omfatter flere varer med ulik leveringstid, forutsatt at dette tydelig er informert om før bestillingsprosessen påbegynnes.

Dersom leveringen av en vare skjer i flere forsendelser eller deler, løper angrefristen fra den dagen kjøper, eller en tredjepart utpekt av kjøper, har mottatt den siste forsendelsen eller den siste delen.

Dersom avtalen gjelder regelmessig levering av varer over en viss periode, løper angrefristen fra den dagen kjøper, eller en tredjepart utpekt av kjøper, har mottatt den første varen.

For tjenester og digitalt innhold som ikke leveres på fysisk medium:

Dersom avtalen gjelder levering av en tjeneste eller digitalt innhold som ikke leveres på fysisk medium, kan kjøper angre avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager. Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter avtalen er inngått.

Forlenget angrefrist ved manglende informasjon om angrerett:

Dersom Nettstedeier ikke har gitt kjøper den lovpålagte informasjonen om angreretten eller om angrerettskjemaet (modellskjemaet), utløper angrefristen tolv måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen som følger av foregående avsnitt i denne artikkelen.

Dersom Nettstedeier gir Kjøper informasjonen nevnt i forrige avsnitt innen tolv måneder etter opprinnelig startdato for angrefristen, utløper angrefristen 14 dager etter den dato Kjøper mottok denne informasjonen.

I angrefristen skal Kjøper håndtere varen og emballasjen med tilbørlig varsomhet. Varen skal kun pakkes ut eller brukes i den grad det er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Dersom Kjøper benytter angreretten, skal varen returneres med alt medfølgende tilbehør og – dersom det med rimelighet er mulig – i original stand og emballasje, i henhold til de rimelige og tydelige instruksene gitt av Selger.

Dersom Kjøper ønsker å benytte seg av angreretten, er han forpliktet til å varsle Nettstedeier innen 14 dager etter mottak av varen. Varslingen skal skje ved hjelp av det standard angrerettskjemaet. Etter å ha gitt beskjed om at angreretten benyttes, skal Kjøper returnere varen innen 14 dager. Kjøper må kunne dokumentere at varen er returnert innen fristen, for eksempel ved fremleggelse av kvittering for forsendelse.



ARTIKKEL 7 – KOSTNADER VED BRUK AV ANGRERETT

Dersom Kjøper benytter seg av angreretten, skal Kjøper dekke returkostnadene, med mindre annet er uttrykkelig avtalt.

Nettstedeier skal refundere kjøpesummen så snart som mulig, og senest innen 14 dager etter at angreretten er benyttet, ved bruk av samme betalingsmetode som Kjøper benyttet ved bestillingen. Dette forutsetter at Nettstedeier enten har mottatt de returnerte varene, eller dokumentasjon på at varene er sendt i retur i sin helhet.

Eventuelt verditap som følge av uforsiktig eller unødvendig håndtering av varen, bæres av Kjøper. Dette gjelder ikke dersom Selskapet har unnlatt å gi Kjøper all lovpålagt informasjon om angreretten før kjøpsavtalen ble inngått.


 

ARTIKKEL 8 – UNNTAK FRA ANGRERETTEN

Unntak fra angreretten er kun mulig dersom Nettstedeier tydelig har informert om dette i tilbudet, eller senest før avtaleinngåelsen, og dersom det gjelder følgende varer eller tjenester:

Angreretten kan unntas for varer som:

  • er fremstilt etter Kjøpers spesifikasjoner;

  • har tydelig personlig preg;

  • raskt kan forringes eller bli foreldet;

  • har pris som er avhengig av svingninger i finansmarkedet og som Selskapet ikke har innflytelse over;

  • er enkeltutgaver av aviser og magasiner;

  • er lyd- eller bildeopptak, eller programvare, hvor forseglingen er brutt av Kjøper;

  • er hygieneprodukter hvor forseglingen er brutt av Kjøper.

Angreretten kan unntas for tjenester som:

  • gjelder innkvartering, transport, servering eller fritidsaktiviteter som skal leveres på en bestemt dato eller innenfor et bestemt tidsrom;

  • hvor levering er påbegynt med Kjøpers uttrykkelige samtykke før angrefristen har utløpt;

  • gjelder spill og lotterier.


ARTIKKEL 9 – PRIS

I gyldighetsperioden som fremgår av tilbudet, skal prisene på de tilbudte varene og/eller tjenestene ikke økes, med unntak av prisendringer som skyldes endringer i merverdiavgift (MVA).

Uavhengig av forrige avsnitt kan Selskapet tilby varer eller tjenester med priser som er underlagt svingninger i finansmarkedet, og som Selger ikke har kontroll over. I slike tilfeller kan det benyttes variable priser, og dette samt at oppgitte priser kun er veiledende, skal fremgå tydelig i tilbudet.

Prisøkninger innen 3 måneder etter at avtalen er inngått, er kun tillatt dersom de skyldes lovbestemte forskrifter eller bestemmelser.

Prisøkninger som finner sted senere enn 3 måneder etter at avtalen er inngått, er kun tillatt dersom Nettstedeier har forbeholdt seg denne retten, og:

  • prisøkningen skyldes lovbestemte forskrifter eller bestemmelser; eller

  • Kjøper har rett til å heve avtalen fra den datoen prisøkningen trer i kraft.

Prisene som er oppgitt i tilbudet på varer eller tjenester inkluderer merverdiavgift (MVA).

Det tas forbehold om trykkfeil og skrivefeil i alle priser. Nettstedeier påtar seg intet ansvar for konsekvenser av slike feil. Ved eventuelle feil i prisangivelse er ikke selskapet forpliktet til å levere varen til feil pris.



ARTIKKEL 10 – OVERENSSTEMMELSE OG GARANTI

Selger garanterer at varene og/eller tjenestene samsvarer med avtalen, med spesifikasjonene oppgitt i tilbudet, med rimelige krav til pålitelighet og/eller brukervennlighet, samt med gjeldende lovbestemmelser og/eller offentlige forskrifter på tidspunktet for avtalens inngåelse. Dersom det er avtalt, garanterer Selger også at varen er egnet til annet enn vanlig bruk.

En garanti gitt av Selger, produsent eller importør påvirker ikke de lovfestede rettighetene og kravene Kjøper kan gjøre gjeldende overfor Selger i henhold til avtalen. Dette inkluderer enhver forpliktelse fra Selger og Nettstedeier, deres leverandør, importør eller produsent der det gis Kjøper spesifikke rettigheter eller krav som overstiger det Selger rettslig er forpliktet til dersom vedkommende ikke har oppfylt sin del av avtalen.

Eventuelle mangler eller feilaktig leverte varer må meldes skriftlig til selskapet innen 4 uker etter levering. Varer må returneres i original emballasje og i ny tilstand.

Garantien gjelder ikke dersom:

  • Kjøper selv har reparert og/eller endret de leverte varene, eller har fått dette utført av tredjepart;

  • Produktene har blitt utsatt for unormale forhold eller på annen måte er håndtert uforsvarlig eller i strid med Selgers og/eller emballasjens anvisninger;

  • Feilen helt eller delvis skyldes offentlige forskrifter som gjelder eller vil komme til å gjelde for varenes art eller kvalitet på materialene som er benyttet.



ARTIKKEL 11 – LEVERING OG YTELSE

Selger og Nettstedeier vil utvise størst mulig forsiktighet ved mottak og utførelse av bestillinger av varer samt ved vurdering av forespørsler om levering av tjenester.

Varene sendes direkte til Kjøpers oppgitte leveringsadresse. Dersom Selger er etablert utenfor EU, vil varene bli importert i Kjøpers navn, og Kjøper er selv ansvarlig for eventuell importmerverdiavgift (mva) og tollklareringskostnader. Kjøper oppgir selv hvilken leveringsadresse varene skal sendes til.

Med forbehold om det som er angitt i punkt 4 i denne artikkelen, skal selskapet håndtere bestillinger raskt og senest innen 30 dager, med mindre en lengre leveringstid er avtalt. Dersom levering blir forsinket, eller dersom en bestilling ikke kan gjennomføres – helt eller delvis – vil Kjøper få beskjed om dette senest 30 dager etter at bestillingen er lagt inn. I slike tilfeller har Kjøper rett til å heve avtalen uten kostnad. Kjøper har ikke krav på erstatning.

Alle oppgitte leveringstider er veiledende. Kjøper kan ikke gjøre rettskrav gjeldende på grunnlag av disse leveringstidene. En eventuell overskridelse av leveringstiden gir ikke rett til erstatning.

Ved heving i henhold til punkt 3 i denne artikkelen, vil Nettstedeier refundere det beløpet Kjøper har betalt så snart som mulig, og senest innen 14 dager etter at avtalen er hevet.

Dersom levering av bestilt vare viser seg å være umulig, vil Nettstedeier gjøre sitt ytterste for å tilby en erstatningsvare. Senest ved levering vil Kjøper få tydelig og forståelig beskjed dersom en erstatningsvare blir sendt. Ved levering av erstatningsvarer kan angreretten ikke utelukkes. Eventuelle kostnader knyttet til retur av slike varer skal dekkes av Selger.

Risikoen for skade på og/eller tap av varene bæres av Selger inntil levering har skjedd til Kjøper eller til en på forhånd utpekt representant som er gjort kjent for Nettstedeier, med mindre annet er uttrykkelig avtalt.


 

ARTIKKEL 12 – LØPENDE AVTALER: VARIGHET, OPPSIGELSE OG FORLENGELSE

Oppsigelse

Kjøper kan til enhver tid si opp en avtale inngått for ubestemt tid og som omfatter regelmessig levering av varer (inkludert strøm) eller tjenester, med overholdelse av de avtalte oppsigelsesreglene og en maksimumsfrist på én måned.

Kjøper kan si opp en tidsbestemt avtale for regelmessig levering av varer (inkludert strøm) eller tjenester ved utløpet av den avtalte perioden, med overholdelse av de avtalte oppsigelsesreglene og en maksimumsfrist på én måned.

Kjøper kan si opp avtalene nevnt i foregående punkter:

  • når som helst, og ikke bare på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;

  • på samme måte som avtalen ble inngått;

  • med samme oppsigelsesfrist som Nettstedeier har avtalt for seg selv.

Forlengelse

En tidsbestemt avtale om regelmessig levering av varer (inkludert strøm) eller tjenester kan ikke fornyes eller forlenges automatisk for en ny bestemt periode.

Avvikende fra forrige punkt, kan en tidsbestemt avtale om regelmessig levering av dag-, uke- eller månedsaviser og magasiner fornyes automatisk for en ny periode på maksimalt tre måneder, dersom Kjøper har mulighet til å si opp den fornyede avtalen med maksimum én måneds varsel ved utløpet av fornyelsen.

En tidsbestemt avtale om regelmessig levering av varer eller tjenester kan bare fornyes automatisk for ubestemt tid dersom Kjøper når som helst kan si opp avtalen med maksimum én måneds oppsigelse, og maksimum tre måneder dersom det gjelder dag-, uke- eller månedsaviser og magasiner som leveres mindre enn én gang i måneden.

En tidsbegrenset prøve- eller introduksjonsavtale for regelmessig levering av dag-, uke- eller månedsaviser og magasiner blir ikke automatisk forlenget og avsluttes automatisk etter prøveperioden.

Varighet

Dersom en avtale har en varighet på mer enn ett år, kan Kjøper si opp avtalen når som helst etter ett år, med maksimum én måneds varsel, med mindre rimelighet og rettferdighet tilsier at avtalen ikke bør sies opp før utløpet av den avtalte perioden.


ARTIKKEL 13 – BETALING

Med mindre annet er avtalt, skal betaling fra Kjøper skje innen 7 arbeidsdager etter starten av angreretten som nevnt i artikkel 6, punkt 1. Ved tjenesteavtaler begynner denne perioden etter at Kjøper har mottatt bekreftelse på avtalen.

Kjøper plikter å umiddelbart melde fra om eventuelle feil i betalingsinformasjon oppgitt eller registrert hos Nettstedeier.

Ved manglende betaling fra Kjøper har Nettstedeier, innenfor lovens rammer, rett til å kreve rimelige, forhåndsoppgitte kostnader.


ARTIKKEL 14 – KLAGEPROSEDYRE

Selger har en tydelig kommunisert klageprosedyre og håndterer klager i henhold til denne prosedyren.

Klager vedrørende gjennomføringen av avtalen må meldes innen rimelig tid, klart og fullstendig beskrevet, til Nettstedeier etter at Kjøper har oppdaget mangelen.

Klager sendt til Nettstedeier besvares innen 14 dager etter mottak. Dersom det kreves lengre behandlingstid, vil Kjøper få bekreftelse på mottak og informasjon om når svar kan forventes.

Hvis en klage ikke kan løses i minnelighet, oppstår en tvist som skal behandles som en tvisteløsning.


ARTIKKEL 15 – TVISTER

Avtaler mellom Nettstedeier på vegne av Selger og Kjøper, som disse generelle vilkår gjelder for, er utelukkende underlagt nederlandsk lovgivning.


ARTIKKEL 16 – TILLEGG ELLER AVVIKENDE BESTEMMELSER

Tilleggsbetingelser eller betingelser som avviker fra disse generelle vilkårene, kan ikke være til ulempe for Kjøper og skal dokumenteres skriftlig eller på en måte som gjør det mulig for Kjøper å lagre informasjonen på et varig og tilgjengelig medium.


ARTIKKEL 17 –  Produktspesifikk ansvarsfraskrivelse – Premium Baksetetrekk